Jin a jang ženské cykličnosti

26.05.2017

Jsem tak vděčná. Jsem žena.

V jednom životě mohu prožívat tolik rozmanitosti, tolik proměnlivých darů, schopností a dovedností. Jednou jsem nespoutaná, sebevědomá a možná někdy i splašená holka, která dříve jedná než rozmýšlí. Jindy jakoby mávnutím kouzelného proutku se přeměním na milující, pečující, otevřenou a schopnou odpouštět a pochopit nejen sebe, ale i vše kolem mě. O něco později jsem i velice melancholická, magická a mám kouzelnou moc přeměňovat své sny ve skutečnost. Jsem také žena plná vědění, moudrosti, intuice a moci, hloubavá a rozvážná. A to vše "jen" díky tomu, že jsem žena. Díky mému ženství - procesu tak jemnému, a zároveň tak silnému.

Dar, který mi umožňuje každý měsíc čistit své tělo, emoce i myšlenky. Prostředí, které dává vzniknout životu, kde se rodí nejen nový život, ale nové projekty, nápady, vize a je tam ukryta hluboká tvořivost a moudrý "had" energie Matky Země.

Ano, je řeč o tajemství a moudrosti menstruačního cyklu. Panna, Matka, Čarodějka, Vědma. Tak jako ubývá a přibývá luna, stejně tak se "rodí" a "umírají" naše ženské archetypy v nás samotných, které symbolizují naše schopnosti a dovednosti.

Během menstruace jsem velice klidná, hloubavá, ukotvena v sobě tak hluboce, že mám pocit jako by se svět kolem mne zastavil a já ho celý vnímám zevnitř. Červená mocná esence této fáze byla vždy uctívaná jako léčivá a ne špinavá, jak jsme si nechaly namluvit od moderní společnosti. Objevme opět onen dar a buďme vděčné. Buďme opět moudré vědmy - archetyp menstruační fáze.

Po menstruaci, po době zklidnění a zahloubání se přichází dynamika. Archetyp Panny (fáze předovulační) v nás, která nás probouzí k aktivitě, dynamice, vzbuzuje v nás naší sebedůvěru, individualismus a touhu vést, řídit a nekompromisně být své. Pro rozjetí nových projektů, zrealizování změn, kde potřebujeme věřit samy sobě, je to ta nejvhodnější doba. V této fázi jsme plné mužské energie a naše okolí nám nemusí mnohdy stačit. :)

O týden později jsme opět jiné. Z doslova mužské síly v nás se přeměníme na pečující matky (ovulace), které zkrášlují domovy, starají se o děti, v klidu a míru řeší vše, co je potřeba. Jsme hodně společenské, přirozeně komunikující, přátelské a něco jako bezpodmínečná láska nám jde absolutně automaticky. V této fázi využijte všechny tyto dary pro vyřizování, komunikaci, milování, urovnávání sporů, plánování společných chvilek s ostatními a hýčkání sama sebe. Užijte si to, zasloužíte si to.

O pár dnů později totiž přijde trochu náročnější fáze, ale moc důležitá. Přeměňujeme se na takové čarodějky - kouzelnice, které mají obrovskou moc uvidět to, co nám minulé aktivní fáze unikalo. Byly jsme pohlcené do lásky, dynamiky nebo samotného čištění. Ale fáze čarodějky (premenstruační doba) je o identifikaci problému, o pravdivém nahlédnutí do nás a našeho života. Autentické poznání toho, co je v našem životě v pořádku, pravdivé a co rozhodně není, a co musíme pro naše největší dobro změnit nebo si uvědomit. Proto jsme tak nesoustředěné, melancholické, ale velice mocné. V tuto fázi raději nevyřizujte nic důležitého a upozorněte svého partnera, aby vás nebral zase tolik vážně. :) Nicméně uvědomte si onu čarodějku v sobě a važte si ji. Nechte ji čarovat a podvolte se své vnitřní transformaci, zesílené kreativitě a intuici. Tuto čarodějku v nás každý měsíc potřebujeme pro to, abychom rostly a byly víc a víc samy sebou.

Čtyři archetypy, čtyři role, nespočet cyklicky měnících se darů a schopností. Dvě polarity - mužská a ženská energie; síla a zranitelnost. Vše jsme my - ženy. Během menstruace a ovulace jsme velice ženské, a ve zranitelnosti těchto fází je obrovská síla. Naopak v době po a před menstruací jsme zase v mužské energii a v naší síle je i velká dávka zranitelnosti.

Když jednám naplno, akčně, dynamicky, odhazuji masky a vidím se obnažená od nánosů představ a návyků, cítím se silná, a přitom i velice zranitelná. Riskuji vše jen proto, abych byla sama sebou a to je krásné. Kdykoliv se tak cítím, jsem v bezpečí.

Když jsem ponořená do sebe, čistím se, vášnivě a bezpodmínečně miluji, jsem na jedné straně tak zranitelná, otevřená, ale zároveň tak obrovsky silná a mocná.

Ponořte se dívky, ženy do své cykličnosti, do lásky k sama sobě. Zamilujte se do své síly i do své zranitelnosti. Zbožňujte svou moc i citlivost, něhu i tvrdost, lásku i strach. Objevujte každý měsíc - týden po týdnu svou rozmanitost, dary přírody, které nám prostě "jen" tak byly dány. Je to zázrak, naučte to i své dcery a oslavujte klidně i společně každou fázi.

Dělejte si poznámky - každý měsíc si rozdělte do těchto čtyřech fází a pozorujte své tělesné i psychické nálady, pocity, vjemy a zesílené schopnosti. To, co vám v jednu fázi nejde, nechte na další. Pokuste si i jinak uspořádávat pracovní i rodinné povinnosti, užívejte si tak i o to intenzivněji své ženské i partnerské radosti a vytvrvejte ... po pár měsících se vám nejen upraví menstruace, ale zmizí i premenstruační syndromy i bolesti, objevíte krásu a lásku ženství každý den.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky