Jak jsem si dovolila být sama sebou

02.04.2018

Poslední dobou je všude plno slov jako je "osobní rozvoj", "esoterika", "duchovno", "koučování", "energie", "celostní medicína". Někoho to doslova očarovalo a začal svůj život žít jinak, s nadšením a opravdovostí. Jiného to naopak pobuřuje, rozesmívá nebo rozčiluje. Jiní si přebírají podstatu toho všeho až příliš fanaticky, někdo naopak díky tomu poznal sám sebe a svou vlastní moudrost.

Co se za tím vším ve skutečnosti skrývá?

Dá se říci, že mi dlouhou dobu trvalo, než jsem pochopila, že je to život sám ve své celistvosti, autenticitě a lásce. A že za všemi názvy, směry a technikami, je vlastně krásná, ryzí jednoduchost.

Jak milovat život, když nemiluji samu sebe?

Jak milovat ostatní, když nemůžu odpustit?

Jak odpustit, když nechápu zákon příčiny a následku?

Jak to pochopit, když se nedovedu odprostit od ega a návyků a jít více k srdci?

Jak se odprostit a vyrazit více ke svým pocitům a intuici, když se cítím být v tomto ohledu ztracena a toulající se v úplně "neznámé" krajině jako samotná Alenka v říši divů?

Jak najít někoho, když se kolem mě vyskytují lidé, kteří mne "stahují" dolů?

Možná najít toho nejdůležitějšího - samu sebe. A prvotní nahlédnutí jsou opravdu o velké odvaze a statečnosti. Ale stojí to za to. Věřte mi. :)

Jen to zpočátku chce i někoho, kdo vám v takovém procesu pomůže. Je vám ale spíše průvodcem než-li učitelem. Přítelem než-li knězem. A podporou než-li trenérem. A zároveň vám v pravou chvíli dokáže s láskou i tak trochu "ztížit" podmínky, abyste ucítili a pochopili, že ten, kdo to vše zvládá a dělá, jste jen VY. Ten, který koná, chybuje a učí se, jste jen VY SAMA/SÁM. Tím "ztížením" je myšleno, umění se vzdálit, umění "průvodce" nechat jít a dovolit, aby se daná bytost učila sama.

Je mi ctí, že jedním takovým průvodcem na osobní cestě lidí mohu být i já. Cíleně jsem si to nevybrala, naopak jsem od toho mnohokrát chtěla utéct ... avšak na hlubší úrovni, si to vybralo mne a já souhlasila. A nyní jsem za to velmi vděčná.

Kdo vlastně tedy jsem?

Budu-li mluvit profesně, jsem průvodkyně poznávání tajemství osobního rozvoje a spirituálního růstu, reiki terapeutka a zabývám se celostní péčí o tělo i duši. Pracuji zejména se ženami, ale navštěvuje mne i pár odvážných mužů. :) Mou velkou láskou je i práce s dětmi, kde je to o kreativní a energetické práci pomáhající v oblastech tělesné i psychické disharmonie. S radostí pořádám zážitkové semináře pro ženy, ženské kruhy a provádím meditačními technikami. Témata sebeláska, sebeúcta, sebe-ocenění, práce s energií, barvami, ženské cykličnosti, moudrosti ženství a holistické vnímání těla jsou při této krásné činnosti mou neodmyslitelnou součástí.

Nemohu však zapomenout ani na mou druhou část práce, a to je prožitková výuka anglického jazyka pro děti i dospělé. Tam se naplno vyřádí mé vnitřní dítě i svobodomyslná žena, která druhé vede k tomu, aby si komunikaci v angličtině užívali naplno a přitom se přirozeně učili zákonitosti tohoto krásného jazyka.

Jinak jsem zejména kreativní a šťastná žena. Šťastná jsem začala být, když jsem začala vědomě tvořit svůj život. Dovolila si být tou, kterou doopravdy být mám. A ráda k tomu inspiruji ostatní, protože bez naplnění životem jen existujeme, ale nežijeme.

A tím, že se považuji za šťastnou ženu, neznamená, že nejsem nikdy smutná, naštvaná nebo jednoduše rozladěná. Jsem :). Někdy více, jindy méně. Avšak velké poznání přišlo, když jsem pochopila, že i takové pocity jsou v pořádku a mohou být mostem k hlubšímu potkání se se svou autenticitou a následně proměnami, které v danou chvíli potřebujeme.

Příběh, jak jsem se k tomu všemu dostala a vlastně si mě to vybralo pro vykonávání mé profese samo, je vlastně jednoduchý. Již jako dítě jsem byla zvídavá, prožívala silněji a citlivěji než jiné děti, s kterými jsem byla v kontaktu, milovala tvoření, experimentování a hledání v "obyčejnostech" něco výjimečného. Toužila jsem, aby každý byl šťastný, zdravý a spokojený, vnímala jsem energie a moudré knihy. Milovala jsem historické a mystické představitelky, jež byly něžné, křehké, ale i divoké a nespoutané. Tak jako já. :) Životem jsem proplouvala zkušenostmi, které mě učily a otevíraly mé poslání. Učila jsem se pravé podstatě slov sebeláska, sebeúcta, harmonie, práce s energií, tělem i duší, spontánnost, autenticita a odpuštění. Mé vrozené cítění jsem doplňovala o studium Ajurvédy, Tradiční čínské medicíny, inspirátorů - psychologů, mentorů osobního rozvoje a několikaleté zasvěcování do reiki technik. K tomu vyrůstání spíše v pragmatické rodině ze mě udělalo takový most pro lidi, jež chtějí žít skutečně, zdravě a úspěšně, ale potřebují si vše jejich vlastním způsobem osahat. Pochopení jejich strachu z neznáma je mi moc nápomocno. Když toto společně překonáme, objevují nový svět - plný barev, malých radostí, schopnosti těla samo se uzdravovat, prociťovat vnitřní vidění a emoce, intuici a šestý smysl v běžném životě, tvořit si své hranice a používat pozitivní sílu energie pro zdraví, lásku i práci.

Při reiki terapiích a harmonizačních procedurách, jež dělám, miluji ten pocit, když se tělo otevírá, každá buňka se probouzí a klient(ka) začíná důvěřovat. Svěmu tělu a energii. Tato důvěra způsobuje volnost a svobodu pro tělo, které má neuvěřitelné samoléčicí schopnosti, je-li v harmonii. Rovnováha mu dovoluje ve své vlastní moudrosti harmonicky dýchat, vstřebávat, vypouštět nepotřebné a oplývá vitalitou a energií.

Při meditacích a skupinových setkání miluji tu sílu komunity. Ať již probíráme cokoliv a lidé dychtí po různých informacích a vjemech, to nejdůležitější je jaksi opodál. Je to síla různě smýšlejících lidí, jejichž duše chtějí jedno - nové informace, jak žít šťastněji, zdravěji a harmonicky, nové přátelé, prostředí, kde mohou být sami sebou a probuzení vnitřního dítěte, kde jsou všechny naše přání a touhy. Že by toto dal jeden seminář či jeden ženský kruh? Pravděpodobně ne jeden, ale při pravidelných setkání, to cítím úplně u každé ženy. Síla ženského kruhu, tvoření, sdílení, důvěry a otevření se v rozličných tématech života. Asi právě proto se vždy ženy a muži scházely v kruzích a meditovali, muži v mužském kruhu a ženy v ženském. Předávali si zkušenosti a jen tak spolu byli.

Při individuálních sezeních a konzultacích miluji ten pocit, kdy se mysl i srdce každého otevírá, probouzí a objevuje. Z ega se přesouvá k srdci. Prožívá svůj vlastní potenciál, schopnosti, svou krásnou jedinečnost, vlastní pravdu a moudrost. Odlupuje jednotlivé slupky návyků a mechanismů a dovoluje si být ... sám sebou.

Jak jednoduché a krásné. A jak obrovské zázraky to v životě přináší.

Zkuste to ... :) Sami nebo s průvodcem. Ale zkuste to, můžete jen získat. :)

S láskou a úctou

Jana Hrušková, www.vivaenergia.cz

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky